ارائه 840 محصول تولید شده با لوله پلی اتیلن پارس زانوس در فن بازار ملی

صرف نظر از محدودیت ها و مشکلات هر یک از انواع لوله ها در مقایسه با یکدیگر، لوله پلی اتیلن پارس زانوس دارای خواص و مزایای بهتری نسبت به سایر محصولات هستند، زیرا استفاده از آنها به سهولت اجرای پروژه ها کمک می کند.

هچنین پیمانکاران و طراحان پروژه خسارات کمتری متحمل می‌شوند که همین امر باعث صرفه‌جویی در مصرف‌کننده و مطلوبیت آن می‌شود.

هنگام کاهش سرعت بارگذاری روی لوله پلی اتیلن یا زمانی که لوله برای مدت طولانی تحت وزن ثابت قرار دارد، ذرات فرصت آزاد شدن و جدا شدن از یکدیگر را دارند که باعث کاهش تنش لازم برای تغییر شکل می شود و پرهیز از عدم شکستگی، چون زمینه استفاده از آن در اجرای پروژه‌های زیرزمینی می‌شود، همراه با خطر حرکت یا ناهمواری زمین، آسان‌تر بوده و از نظر عملکردی امکان‌پذیرتر می‌شود.

اگرچه تجربیات سازندگان و پیمانکاران حاکی از آن است که لوله های پلی اتیلن در این زمینه مقاومت بیشتری از خود نشان می دهند و با توجه به مواد شیمیایی به کار رفته در مواد اولیه آن، باعث می شوند قبل از پاره شدن، قابلیت خزش بیشتری داشته باشد.

لوله پلی اتیلن پارس زانوس

سریعترین راه برای اندازه گیری مقاومت لوله در برابر فشار، آزمایش هیدرواستاتیک است.

تمام لوله های پلی اتیلن که تا حد شکست تحت فشار زیادی قرار می گرفتند، تنها دارای ترک هایی به طول 37 تا 100 سانتی متر بودند.

هیچ اثر خرابکاری در تولید لوله های پلی اتیلن وجود ندارد.

مقاومت در برابر مواد شیمیایی

پلی اتیلن دسته ای از ترموپلاستیک ها است که از پلیمریزاسیون گاز اتیلن بدست می آوریم.

این پلیمریزاسیون تحت فشار و دمای بالا و در حضور کاتالیزورهای فلزی صورت می گیرد و در این شرایط مولکول های اتیلن به زنجیره هایی با طول 50 تا 50000 واحد تبدیل می شوند و موقعیت گاز اتیلن تغییر می کند و به یک جامد کریستالی سفید تبدیل می شود.

استاندارد لوله گذاری فولادی مقرر می دارد که زمین مناسب برای لوله آماده شود و بنابراین، زمین در انتهای لوله باید به قدری فشرده باشد که لوله به طور کاملا یکنواخت تحت تأثیر نیروهای جانبی قرار نگیرد.