استفاده از روغن زیتون در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی

درخت زیتون (نام گیاه شناسی: Olea europaea) قرن هاست که کشت می شود و استفاده از روغن زیتون گیلان را در متون مذهبی مانند کتاب مقدس و قرآن نقل کردند.

از این گیاه برای تولید روغن زیتون 3 لیتری و زیتون سفره استفاده می شود که بخش مهمی از رژیم غذایی مدیترانه ای است.

اگرچه بیشتر روغن های گیاهی که از دانه تولید می شوند، این روغن از میوه (دروپه) است و کشورهای اروپایی مانند اسپانیا، پرتغال، ایتالیا و یونان تولیدکنندگان عمده روغن زیتون در اروپا هستند.

همچنین، قاره اروپا با تولید 2 میلیون تن از مجموع 3 میلیون تن تولید سالانه جهان، بزرگترین تولیدکننده جهان است.

آنها همچنین 1.5 میلیون تن مصرف می کنند که نیمی از کل تولید در جهان است و از روغن برای مقاصدی مانند روغن پخت و پز، در سس سالاد، در دینی مانند مسیحیت و یهودیت برای مسح و تقدیس استفاده می کنند.

خواص روغن زیتون زرد 1401 عمر شما را طولانی تر می کند زیرا از بسیاری از بیماری ها جلوگیری می کند، قدرت دفاعی را افزایش می دهد.

همچنین روان کننده خوبی برای ظروف آشپزخانه و جایگزینی برای روغن ماشین است و در صنعت آرایشی و بهداشتی، می تواند به عنوان پایه عمل کند.

به دلیل ترشیدگی ناشی از تجزیه اسیدهای چرب هنگام قرار گرفتن در معرض نور یا هوا، روغنی زیتون را پس از باز کردن در جای خنک و تاریک یا در یخچال نگهداری کنید.

چربی های تک غیراشباع نیز در برابر حرارت بالا کاملاً مقاوم هستند و روغن زیتون شیشه ای خارجی فرابکر را به گزینه ای سالم برای پخت و پز تبدیل می کند.

  • منابع:
    1. Olive Oil: Main Health Benefits, Other Uses
  • تبلیغات: 
    1. با استفاده از کابل رشد درختان را سریع تر کنید
    2. کاربرد اجاق گاز در روشن کردن کامیون در هوای سرد!
    3. انفجار کنسرو تن ماهی تاریخ مصرف گذشته در معده یک فرد
    4. قانون جذب سریع جدید رایگان