بازدید رئیس جمهور از کارخانه کفش ایمنی کارگری سبب بررسی کیفیت و کمیت شد

برخی از محیط های کاری افراد را ملزم به پوشیدن لباس های ایمنی مانند کفش های ایمنی در حین حضور در محل خود می کند تا از مقررات ایمنی و بهداشت پیروی کند.

لباس کار و لباس محافظ مورد نیاز طبیعتاً به خطراتی که محل کار ارائه می دهد بستگی دارد. بنابراین، لباس های ایمنی و لوازم جانبی مورد نیاز کارگران در محل، از یک مؤسسه به مؤسسه دیگر و همچنین سطح موارد ایمنی مورد نیاز متفاوت است.

یکی از مهم ترین موارد ایمنی که تقریبا در تمامی محیط های کاری مورد استفاده قرار می گیرد، کفش است. سطح ایمنی که کفش باید ارائه کند تا حد زیادی بر نوع کفش مورد نیاز تأثیر می گذارد.

کفش های ایمنی باید موارد زیر را ارائه دهند:

  • ساخته شده از مواد بادوام مانند چرم و/یا پلی اورتان.
  • جنس بیرونی کفش ایمنی کارگری باید در برابر آب، روغن و هر گونه مواد شیمیایی یا مواد دیگری که ممکن است خطر ایمنی در محل کار ایجاد کند مقاوم باشد.
  • زیره کفش یا چکمه باید ضد لغزش و مقاوم در برابر حرارت باشد. همچنین کفی باید خاصیت ضد پنچری داشته باشد تا از نفوذ اجسام تیز به زیره جلوگیری کند.
  • زیره داخلی کفش باید حفاظت اضافی و همچنین راحتی را برای پوشنده ایجاد کند، زیرا لباس ایمنی برای مدت طولانی پوشیده می شود.
  • کفش ها ممکن است دارای یک نوار بازتابنده بر روی کفش برای افزایش دید در محیط های کاری خاص باشند.

جدای از موارد فوق، اکثر کفش های ایمنی دارای نوک فولادی یا پنجه فولادی داخلی نیز خواهند بود. این اساساً یک قطعه مواد سخت یا فلز است که در ناحیه پنجه کفش تعبیه شده است. در صورت افتادن یک جسم سنگین روی کفش، برای محافظت از انگشتان پا و پا وجود دارد.

گامبوت ها چکمه های لاستیکی هستند که در مدل ها و طول های مختلفی وجود دارند. این چکمه های ایمنی می توانند لیز شونده یا می توانند ساق پا باشند.

گامبوت ها عموماً در کارخانه ها استفاده می شوند و همچنین به طور خاص برای داشتن کفی های ضد لغزش طراحی می شوند.

رویه پلاستیکی چکمه می تواند در برابر تعدادی از مواد مانند روغن، چربی، خون و برخی مواد شیمیایی مقاوم باشد.

با مراقبت مناسب کفش های ایمنی باید برای مدت طولانی دوام بیاورند. به منظور افزایش طول عمر چکمه ها و کفش های ایمنی، قبل از استفاده باید تمیز شوند و اجازه دهید به خوبی خشک شوند.

رویه کفش نیز باید به طور مرتب از نظر ساییدگی و پارگی آشکار بررسی شود و بند کفش باید به طور منظم تعویض شود. کف پاها باید معاینه شوند و هر گونه زباله ای که در شکاف های کف پا یافت می شود باید حذف شود.