تعطیلی موقت به طور موقت سیستم مدیریت اطلاعات توتال

اکتبر 2022. CISA، FBI و NSA اعلام کردند که گروه‌های هکر تحت سایت پلیس فتا حمایت دولتی از ژانویه 2021 به یک شرکت دفاعی دسترسی طولانی‌مدت داشتند و داده‌های حساس شرکت را به خطر انداختند.

سپتامبر 2022. هکرهای ایرانی سیستم های سرویس آرکوپال ایرانی کامپیوتری آلبانیایی را هدف قرار دادند و مقامات آلبانیایی را مجبور کردند تا به طور موقت سیستم مدیریت اطلاعات توتال را تعطیل کنند، سرویسی که برای ردیابی افراد ورودی و خروجی از آلبانی استفاده می شود.

 

این حمله از نزدیک به دنبال تصمیم آلبانی برای قطع روابط دیپلماتیک با ایران و همچنین تحریم های آمریکا و محکومیت ناتو در مورد حمله سایبری ایران علیه آلبانی در ماه ژوئیه بود.

در حمله جولای، بازیگران ایرانی باج‌افزاری را در شبکه‌های دولت آلبانی مستقر کردند که داده‌ها را از بین می‌برد و خدمات دولتی را مختل می‌کرد.

سپتامبر 2022. یک گروه هکر تازه کشف شده مخابرات، ارائه دهندگان خدمات اینترنتی و دانشگاه ها در خاورمیانه و آفریقا را هدف قرار داد. این گروه پلتفرم های بدافزار را مستقیماً در حافظه سیستم ها مستقر می کند و راه حل های امنیتی بومی را دور می زند.

ارائه دهندگان خدمات اینترنتی و دانشگاه های با 100میلیون چیکار کنم خاورمیانه و آفریقا. این گروه پلتفرم های بدافزار را مستقیماً در حافظه سیستم ها مستقر می کند و راه حل های امنیتی بومی را دور می زند.

سپتامبر 2022. هکرها شبکه های دولتی مونته نگرو را هدف قرار دادند و وب سایت های دولتی اصلی و پلت فرم های اطلاعاتی دولتی مونته نگرو را غیرقابل دسترس کردند. مقامات مونته نگرو روسیه را مسئول این حمله دانستند.

سپتامبر 2022. هکرها وب سایت لیف بافتنی جدید پارلمانی در سطح دولتی بوسنی و هرزگوین را هدف قرار دادند و سایت ها و سرورها را برای چندین هفته غیرقابل دسترس کردند.

سپتامبر 2022. چین آژانس امنیت ملی ایالات متحده (NSA) را به حملات سایبری متعدد علیه دانشگاه پلی تکنیک شمال غربی چین متهم کرد. مقامات ادعا می کنند که NSA اطلاعات کاربران را دزدیده و به شبکه های ارتباطی دیجیتال نفوذ کرده است.

  • منابع:
    1. Significant Cyber Incidents
  • تبلیغات: 
    1. دختر جوانی که توانست با استفاده از اطلاعات خود ثروتمند شود
    2. این ترفندها رو برای رسیدن به ثروت آفرینی بکار بگیرید
    3. مصرف پنیر در سن بلوغ ممنوع شد!!
    4. ریزش 60 درصدی قیمت کاشی در بازار تهران