حمایت عجیب بهاره رهنما از تولیدکننده روفرشی اکلیلی که حاشیه ساز شد

همه ما می دانیم که فرش و انواع روفرشی نظری روفرشی اکلیلی در تمام دنیا تقاضای بیشتری دارد و اگر مردم بتوانند هزینه فرش و روفرشی را بپردازند، قطعا نوع دستبافت آن را خریداری خواهند کرد.

اما چرا در این همه فرش دستباف چنین مخاطبی وجود دارد؟ فرش دستبافت چیست و چرا به آن فرش دستبافت می گویند؟

ایران همواره یکی از بهترین کشورها در تولید و صادرات فرش بوده است، بنابراین اگر به سابقه شغلی شهرهای باستانی ایران نگاهی بیندازیم، بیشتر مردم قالیباف بودند و هنری که برخاسته از ذوق، استعداد و فرهنگ اصیل ایرانی است.

ناگفته نماند که حتی چندین سال پیش ماشین های قالی بافی در اکثر خانه های ایرانی دیده می شد و عمده روفرشی های دستباف مشهد، مازندران، یزد، تبریز، کاشان، آران و بدوگل بود، اما تولید روفرشی در این مناطق به تدریج. نپذیرفتن.

روفرشی اکلیلی

در حال حاضر مناطق کاشان، آران و بیدگل مرکز فرش دستباف و دستباف ایران است و شهرهای صنعتی بسیاری در این منطقه فعال هستند.

با پیدایش ماشین‌های قالی‌بافی، روفرشی به تدریج مخاطبان زیادی پیدا کرد، زیرا زمان بافت فرش کوتاه‌تر و قیمت آن کمتر از فرش دستباف بود.

بتدریج با پیشرفت علم و فناوری صنعت فرش و روفرشی نیز توسعه یافته و هر روز دستگاه های قالی بافی مجهزتر و با کیفیت تر می شوند و به تناسب نیاز عموم مردم را برآورده می کنند. زمان.

اما در این میان فرش دستباف همچنان منحصر به فرد است و مخاطبان زیادی دارد چرا که روفرشی نتوانسته است به طور کامل ویژگی های فرش دستباف را به خود اختصاص دهد و جای خود را به خود اختصاص دهد.

به همین دلیل تولیدکنندگان کارخانه و شرکت فرش ظلیه هر روز به دنبال تولید روفرشی بودند که به فرش دستباف نزدیک و نزدیکتر باشد و خوشبختانه توانستند تا حدود زیادی موفق شوند.