سرامیک سنتی می تواند افراد زیادی را هیپنوتیزم کند

مدل‌های ریاضی قادر به توصیف رفتار پارامترهای تجربی تولید سرامیک سنتی شدند. این مدل‌ها نشان دادند که بسیاری از انواع محصولات می‌توانند به محدوده جذب آب ارائه شده توسط الزامات هنجاری دست یابند که شرایط عملیاتی و ترکیب جرم را تغییر می‌دهد.

بر این اساس، سه نوع کاشی و سرامیک در آزمایشگاه تکثیر شدند که هر کدام بر اساس فرمول انبوه و شرایط عملیاتی نشان‌داده‌شده توسط مدل‌های ریاضی: کاشی دیوار، کاشی کف و کاشی سنگ چینی.

ویژگی های فنی در طول تولید مثل آزمایشگاهی کنترل شد و پس از آن، نتایج آنها با الزامات هنجاری مقایسه شد. همه محصولات توسعه یافته الزامات هنجاری را برآورده کردند.

نتایج تأیید کرد که امکان توسعه کاشی‌های سرامیکی تنها با استفاده از محصولات جانبی ظروف سنگ چینی به‌عنوان ماده خام از طریق مدل‌سازی ریاضی، با رعایت شرایط فنی-اقتصادی پیشنهادی برای کار حاضر وجود دارد.

سرامیک

بسیاری از کارها قبلاً ظرفیت سرامیک ها را برای ترکیب و بی حرکت کردن آلاینده ها نشان داده اند. این به این دلیل اتفاق می‌افتد که محصولات سرامیکی می‌توانند نوسانات ترکیب را تحمل کنند.

که اجازه می‌دهد ضایعات به عنوان بخشی از ماتریس در ساختار داخلی آن گنجانده شود. طیف ضایعاتی که می توانند توسط سرامیک ها جذب شوند تقریباً بی پایان است.

ضایعات ریخته گری، ضایعات شیشه، زباله های سنگ ریزه و زباله های معدن تنها چند نمونه هستند. حتی مواد آلی مانند لجن فاضلاب و ضایعات سیگار را می توان به ماتریس سرامیکی اضافه کرد.

اضافه کردن ضایعات حتی اگر از صنعت سرامیک خود باشد، آسان تر است. در این موارد، ضایعات معمولاً در ابتدای فرآیند تولید به‌گونه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند که گویی یک ماده خام جدید است.

در مورد بخش سرامیک، ظرفیت ادغام ضایعات آنقدر زیاد است که می توان تایید کرد که صنعت سرامیک می تواند تمام محصولات فرعی اولیه و بخشی از ضایعات حاصل از تصفیه فاضلاب را بازیافت کند.