سرکه بالزامیک مازتی برای کودکان بسیار خطرناک است

در هند استفاده اصلی از سرکه فقط برای ترشی‌سازی و لکه‌زدایی بود. با این حال، استفاده از سرکه کاملاً متفاوت است، به عنوان مثال، در ایتالیا بیشترین استفاده از سس سالاد است.

 همچنین سرکه بالزامیک که طعم متفاوتی نسبت به همتای شراب دارد، فضای خاص خود را در «جهان» سس می‌یابد. اما، در هند، بازارها این ماده سیاه را نه تنها به دلیل طعم آن، بلکه به دلیل فواید سلامتی سرکه بالزامیک نیز ذخیره می کنند!

سرکه بالزامیک کلسترول را کاهش می دهد

سرکه بالزامیک به دلیل سطح بالایی از آنتی اکسیدان های پلی فنل، با تشکیل پلاک در شریان ها و وریدها مبارزه می کند. این پلاک ها رسوبات کلسترول LDL اکسید شده هستند که باعث تصلب شرایین می شوند. 

مطالعات نشان داد که سرکه بالزامیک مازتی از فرآیند اکسیداسیون جلوگیری می کند و تشکیل سلول های کف را متوقف می کند. افرادی که از این بیماری رنج می برند باید سرکه بالزامیک را در رژیم غذایی خود بگنجانند.

سرکه بالزامیک فشار خون را کاهش می دهد

در صورت داشتن فشار خون بالا، شک نکنید و یک بطری بخرید! در سال 2006 دانشگاه آریزونا مطالعه ای انجام داد و اثرات ضد فشار خون سرکه را ثابت کرد. مطالعه دیگری در سال 2010 ثابت کرد که سرکه بالزامیک از سفت شدن رگ ها نیز جلوگیری می کند.

سرکه بالزامیک با دیابت و چاقی مبارزه می کند

سرکه بالزامیک کالری کمی دارد و یک قاشق آن 10 کالری دارد. این باعث می شود سس سالاد بهتری نسبت به سس های خامه ای باشد. تحقیقات همچنین تأیید می کند که سرکه بالزامیک در برابر اختلال عملکرد سلول های بتا، عامل اصلی دیابت نوع 2، کمک می کند.

سرکه بالزامیک با رادیکال های آزاد مبارزه می کند

سرکه بالزامیک به دلیل داشتن سطح بالایی از آنتی اکسیدان ها، یک “یاب کننده” عالی رادیکال ها است و از اثرات مخرب آنها محافظت می کند. 

سرکه بالزامیک خطر التهاب را کاهش می دهد، سیستم ایمنی بدن را سالم نگه می دارد و از تغییرات خلق و خو و سرطان جلوگیری می کند.

بنابراین اگر مزایای سلامتی سرکه بالزامیک برای شما کافی نیست، به یاد داشته باشید که هنوز هم طعم عالی دارد. کاملاً عالی است، پس چرا آن را نمی خرید؟