لیمو سنگی خشک اصفهان سبب شد مرده ای زنده شود

هدف از این تحقیق این بود که بدانیم آیا باعث بهبود ماندگاری لیمو سنگی خشک اصفهان می شود که در ظروف بسته بندی شده هرمتیک پلی استایرن نگهداری می شوند.

همانطور که در محفظه یخچالی با دمای 10 درجه سانتی گراد، رطوبت نسبی بالا (85 درصد) قرار می گیرند.

نوسازی هوا با عمل کمپرسور محفظه. لیموهای cv “Lisboa” مستقیماً از باغ بریده شدند و با آب کلردار 150 میلی گرم در لیتر هیپوکلریت سدیم شسته شدند.

متغیرهای مورد مطالعه رنگ اپی کارپ (پوسته) و اندوکارپ (پالپ)، قطر قطبی و استوایی، سفتی پالپ و غلظت کل مواد جامد محلول (°Brix) در اندوکارپ بودند.

تن و خلوص رنگ زرد پوسته (اپی کارپ) و پالپ یا اندوکارپ پرتقال در داخل ظروف پلی استایرن به میزان قابل توجهی افزایش یافته و در نتیجه کیفیت آن حفظ شده و ماندگاری آن به بیش از 100 روز افزایش یافته است بدون اینکه علائمی داشته باشند.

لیمو

زوال، با تلفات قطر قطبی و استوایی یا کاهش کل جامدات محلول. در داخل ظروف در بسته پلی استایرن، دما در محفظه یخچال به 2.0 درجه سانتیگراد کاهش یافت.

به طوری که اصل عایق حرارتی پلی استایرن مجدداً تأیید شد و عملکرد آن برای بسته بندی محصولاتی مانند میوه ها، برخی از مشکلات فیزیولوژیکی آنها را خود حل می کند تا عمر مفید آن طولانی شود. و ارائه آن را بهبود بخشد.
لیمو لیسبون یا لیسبون یکی از این میوه‌ها است که در دره مکیکالی، باخا کالیفرنیا، مکزیک رشد می‌کند، جایی که جایگاه دوم را در سطح زیرکشت به خود اختصاص می‌دهد، زیرا جایگاه اول مربوط به لیمو Eureka (ایتالیایی) است. در حالی که جایگاه سوم و چهارم به ترتیب با لیمو کولیما و پرسا است.

میوه ها و سبزیجات در تغذیه انسان مهم هستند و منابع خوبی از انرژی، چربی، کربوهیدرات، کلسیم، فسفر، آهن، منیزیم و ویتامین هایی مانند A، B6، B12، C، تیامین، ریبوفلاوین و نیاسین هستند.

آنها بیش از 90 درصد ویتامین C را در تغذیه انسان فراهم می کنند و همچنین منابع عالی فیبر هستند که جزء اهمیت زیادی در رژیم غذایی است.