ماهی آکواریومی که به عنوان آرامبخش روح در بیماران اعصاب و روان کاربرد دارد

نشستن در مقابل یک مخزن ماهی آرامش‌بخش است تماشای بدن‌های رنگارنگ که به زیبایی در آب شنا می‌کنند، گوش دادن به حباب‌هایی که به آرامی روی سطح می‌پاشند.

این یکی از دلایلی است که قیمت ماهی آکواریوم را می تواند تحت تاثیرخود قرار دهد و به سمت فروش بهتر بکشاند.

من در جذابیت آکواریوم ها تنها نیستم صنعت آکواریوم از زمان پیدایش آن در دهه 1930 به ویژه از دهه 1990، محبوبیت زیادی به دست آورده است.

امروزه سالانه بیش از 1 میلیارد ماهی در این صنعت چند میلیون دلاری فروخته می شود که ارزش آن بین 200 تا 330 میلیون دلار در سال است.

این ماهی ها در نهایت در یکی از بیش از دو میلیون آکواریوم عمومی و خصوصی در سراسر جهان خانه پیدا می کنند که اکثریت آنها در ایالات متحده هستند.

به عنوان یک زیست شناس ماهی، از دیدن افرادی که به این اکوسیستم های آبی علاقه مند هستند و سعی می کنند آکواریوم های خود را راه اندازی کنند، هیجان زده هستم.

اما باید در وهله اول در مورد نحوه ورود آن ماهی ها به مخزن شما صحبت کنیم.

ماهی ها از یکی از این دو منبع می آیند: آنها یا صید وحشی هستند یا در اسارت. ماهی های صید شده وحشی، خوب، در طبیعت صید می شوند.

کسی باید به زیستگاه بومی ماهی برود و آن را صید کند، تا بتوان آن را حمل کرد و در تجارت آکواریوم فروخت.

به آغاز یافتن نمو فکر کنید، زمانی که نمو از اقیانوس گرفته می‌شود، فقط برای بیدار شدن در آکواریوم.

از طرف دیگر، ماهی‌های پرورش‌یافته در اسارت – که گاهی به عنوان کشت تانک برای گونه‌های آب شیرین شناخته می‌شوند.

در یک مزرعه پرورش ماهی پرورش داده می‌شوند. بسیاری از گونه های ماهی های آب شیرین در تجارت آکواریوم حدود 90 درصد از بیش از 5000 گونه را می توان در اسارت پرورش داد.

به دلیل مشکلات در نگهداری آکواریوم های آب شور و رفتارهای جفت گیری ماهی های دریایی، پرورش آنها دشوارتر است.

حتی با پیشرفت‌های اخیر که نگهداری ماهی‌های دریایی را آسان‌تر می‌کند، تنها 10 درصد از حدود 1800 گونه دریایی تجارت شده با موفقیت پرورش یافته‌اند.

مگر اینکه ماهی‌هایی که خریداری می‌کنید به طور فعال در داخل پرورش داده شده و پرورش داده شوند به احتمال زیاد سفر طولانی برای رسیدن به مخزن شما داشته است.