مناطق تولید زیتون تجاری و نحوه تکثیر آن

تولید زیتون تجاری به طور کلی در دو کمربند در سراسر جهان، بین 30 درجه و 45 درجه عرض شمالی و بین 30 درجه تا 45 درجه جنوبی که در آن شرایط اقلیمی برای رشد و باردهی را می توان یافت، انجام می شود.

زیتون را می توان از طریق قلمه تکثیر کرد یا با قلمه های چوب سخت که در ردیف نهالستان در بهار قرار می گیرد یا با قلمه های کوچک و برگ دار که در زیر اسپری های غبار ریشه در یک قاب تکثیر قرار می گیرند.

درختان در 4 تا 8 سال شروع به باروری می کنند اما برای فرآوری به عنوان غذا، میوه‌های نارس را می‌چینند یا از درخت تکان می‌دهند.

در حال حاضر صدها گونه نامگذاری شده از هر دو نوع زیتون، سفره ای و روغنی، در آب و هوای گرم رشد می کنند و افراد زیادی از این محصول و فرآورده های آن استفاده می نمایند.

خوب است بدانید که قیمت روغن زیتون صنعتی در بازار بسیار متنوع است و با توجه به کیفیت و بسته بندی آنها تعیین می گردد.

در کالیفرنیا، زیتون هایی مانند واریته Mission تقریبا به طور انحصاری برای استفاده در سفره کشت می شوند و در اروپا، زیتون هایی مانند پیکوال، نوادیلو و مورکال بیشتر برای تولید روغن کشت می شوند.

زیتون عمدتا برای تولید روغن زیتون کشت می شود و زیتون‌های تازه و فرآوری‌نشده غیرقابل خوردن هستند.

روغن زیتون به پنج درجه طبقه بندی می شود:

(1) بکر، از اولین پرس که مطابق با استانداردهای تعریف شده است.

(2) خالص، یا خوراکی، مخلوطی از تصفیه شده و بکر.

(3) تصفیه شده، یا تجاری، متشکل از لامپانت که اسید، رنگ و بو از آن حذف شده است.

(4) روغن لامپانت با اسید بالا که به دلیل استفاده از آن به عنوان سوخت لامپ نامگذاری شده است که از فشار دوم خمیر باقیمانده با آب داغ به دست می آید (برخی از روغن های بکر پایین تر به عنوان لامپانت طبقه بندی می شوند)

(5) سولفید، استخراج شده با حلال و تصفیه مکرر.

برای کسب اطلاع از قیمت روغن زیتون فرابکر بدون بو می توانید به سایتهای اینترنتی مراجعه نمایید و از قیمت روز این محصول مطلع شوید.

  • منابع:
    1. olive
  • تبلیغات: 
    1. کشف موزاییک جادویی که در اهرام مصر از آن استفاده شد!
    2. با خوابیدن روی تشک نمدی جوانتر به نظر بیایید
    3. ساخت بمب اتمی با اجاق گاز!
    4. استفاده از کنسرو برای تغذیه حیوانات