پرتقال مراکش عامل اصلی پوسیدگی دندان شناخته شد

پرتقال مراکش یکی از گیاهان مرکبات است و حاوی فیبر غذایی، کالری، ویتامین ها، چربی ها، منیزیم، فروکتوز، گوگرد، کربوهیدرات ها، پتاسیم و مس است.

پرتقال از 80 درصد آب، 2 درصد چربی و 10 درصد فیبر تشکیل شده است، در حالی که ویتامین ها و قندها 3 درصد و در نهایت درصد اسیدهای موجود در پرتقال 5 درصد است.

فواید عمومی میوه پرتقال

پرتقال بهداشت و سلامت دهان و دندان را حفظ می کند و از عفونت ها محافظت می کند، زیرا حاوی ویتامین C است و همچنین به دلیل داشتن لیمونن در مبارزه با بیماری های سرطانی فواید مهمی دارد.

پرتقال به جلوگیری از لخته شدن خون در دیواره رگ ها کمک می کند و همچنین نقش مهمی در رفع کم خونی حاد دارد، علاوه بر اهمیت آن در تحریک گردش خون، علاوه بر کمک به افزایش نسبت آهن در خون انسان.

پرتقال مراکش

این ماده برای کاهش سطح قند خون عمل می کند، علاوه بر آن سلامت استخوان ها را تقویت می کند، زیرا حاوی هر دو ویتامین C و A است، علاوه بر این حاوی کلسیم است که به محافظت از آن در برابر شکنندگی و نازک شدن کمک می کند.

پرتقال به افزایش تولید گلبول های سفید در بدن کمک می کند و همچنین به جلوگیری از تشکیل سنگ در کلیه ها کمک می کند، زیرا پوست و پوست سالم را حفظ می کند و از آن در برابر علائم پیری و آسیب محافظت می کند.

پرتقال نقش مهمی در درمان ورم مفاصل و درمان مشکل سفتی عضلات دارد، زیرا برای تسکین درد در آن عمل می کند.

تمرکز را افزایش می دهد و همچنین سلامت قلب را حفظ می کند و آن را از خطر حمله قلبی یا مشکل گرفتگی عروق محافظت می کند.

پرتقال نقش مهمی در رشد مناسب مغز دارد، زیرا حاوی اسید فولیک است، علاوه بر این از اسپرم مردان در برابر آسیب های ژنتیکی که ممکن است باعث نقص مادرزادی یا بدشکلی شود، محافظت می کند.