یک جایگزین پروتئین خوب با نخود فرنگی

یک جایگزین پروتئین خوب ارائه می دهد
نخودفرنگی منبع خوبی از پروتئین است، که آن را به جایگزینی ایده آل برای پروتئین حیوانی در رژیم غذایی گیاهی یا جایگزینی برای پروتئین سویا تبدیل می کند.

جایگزین آهن خوبی ارائه می دهد
نخود فرنگی همچنین سرشار محل قرار گرفتن جیوه در چرخ خیاطی قدیمی از آهن غیرهم است که معمولاً در گوشت حیوانات یافت می شود. این بدان معناست که نخود فرنگی می‌تواند منبع جایگزین عالی برای آهن باشد و به بدن کمک کند تا گلبول‌های قرمز خون تولید کند که اکسیژن را در سراسر بدن حمل می‌کنند.

سطح قند خون را تثبیت می کند
نخودفرنگی دارای شاخص گلیسمی پایین (GI) منبع مورد اعتماد است، به این معنی که باعث افزایش سریع سطح قند خون پس از خوردن غذا نمی شود.

رژیم‌های غذایی سرشار از غذاهای با GI پایین، سطح قند عکس اتو جیوه دار خون را تثبیت می‌کنند و خطر چاقی را در افراد در معرض خطر دیابت و افرادی که قبلاً به این بیماری مبتلا هستند، کاهش می‌دهند.

سلامت روده را بهبود می بخشد
همه انواع نخود فرنگی سرشار از فیبر رژیمی هستند لباس کردی زنانه سنندج که می‌تواند با نرم‌تر کردن مدفوع و دفع راحت‌تر، سلامت روده را بهبود بخشد.

USDA مصرف روزانه حدود 25 گرم فیبر غذایی برای زنان و 38 گرم فیبر برای مردان را توصیه می کند. در حال حاضر، آمریکایی ها به طور متوسط حدود نیمی از این میزان مصرف روزانه را دریافت می کنند.

مطالعه‌ای در سال 2020 در مورد فواید سلامتی آب نخود برای سرفه نخود بر روی آهن و سلامت روده نشان داد که افرادی که نخود فرنگی را به عنوان بخشی از رژیم غذایی خود مصرف می‌کردند، بهبود قابل توجهی در باکتری‌های «خوب» روده داشتند.

خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد
نخود فرنگی منبعی غنی از آنتی اکسیدان است که می تواند به محافظت از بدن در برابر سرطان کمک کند.

یک مطالعه در سال 2017 در مورد نخود سبز نشان داد که سطوح بالای مواد فیتوشیمیایی موجود در نخود فرنگی، از جمله ایزوفلاون ها، لکتین ها و ساپونین ها، به پیشگیری و مهار سرطان کمک می کند.

  • منابع:
    1. ?What are the health benefits of peas
  • تبلیغات: 
    1. چه افرادی می توانند از ماسک استفاده کنند
    2. در مراسم عروسی، النگوهای قرمز استفاده می‌شوند
    3. راهنمای برای خریدن بهترین ماسک
    4. تاریخچه روغن حیوانی